اخبار :   

لاگین افقی


واحد اداري و مالي
مراحل صدور مفاصا حساب عوارض خودرو مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط روابط عمومی - جواد نجمی   
دوشنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۳

آخرین بروزرسانی ( دوشنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۶ )
 
مشکلات شهرداریهای کوچک در تامین بودجه مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط روابط عمومی - جواد نجمی   
چهارشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۱

مشکلات شهرداریهای کوچک از لحاظ تامین اعتبار و تحقق بودجه

این قبیل شهرها از امکانات و منابع درآمدزایی که شهرهای بزرگ می توانند از آنها بهره ببرند ،محروم می باشند، اگر چه طبق قانون جزو منابع درآمدی آنها به شمار می رود. به عبارتی میتوان اظهار کرد ۷۰%منابع درامدی در شهرداری های کوچک محقق نمی گردد و هر ساله فقط جزء منابع بودجه شهرداری به شما رمی رود

با وجود اینکه از شهرداری به عنوان نهادی غیردولتی یاد می شود، ‌وجود مشکلات عدیده در تآمین هزینه های جاری و عمرانی باعث شده شهرداری های کوچک هم چنان چشم به راه کمک های بودجه های دولتی باشند. این در حالی است که کمک های دولتی نیز به صورت عادلانه بین شهرداریهای کوچک تقسیم نمی گردد.

شهروندان هر شهری با توجه به رشد روز افزون عرصه خدمات و ارتقاء فرهنگ در زمانی بسیار کوتاه از مسوولین شهری خود انتظارات این گونه خدمات را دارند.

و از سوی دیگر پایدار نبودن درآمدهای شهرهای کوچک، مسوولین شهری را از ارائه این گونه خدمات باز می دارد.

در شهرداری های شهرهای کوچک به علت بالا نبودن ساخت و سازها رونق زیادی در ایجاد درآمدها نگردید و حتی باعث انحراف تصمیم گیری صحیح در خصوص رفع مشکل و یا تعریف درآمدها نیز گردیده است.

در این راستا تمامی شهرداران شهرهای کوچک در حال به کارگیری تمامی تلاشهای موثر حرکت ها و برنامه هایی هستند که با اجرای آن بتوانند درآمدهای پایداری را برای شهر خود فراهم آورند این در صورتی است که اجرای چنین برنامه هایی پیچیدگی هایی دارد که نیازمند بسترسازی های مناسب قبلی است که یکی از این ابزارها منابع اطلاعاتی دقیق و کارشناسی شده ای است که باید از قبل در سطح شهر هدف بارگذاری گردیده تا با توجه به چنین اطلاعات دقیقی از پایگاه داده ها و یا بانک اطلاعات شهری بتوان برداشت نمود و در پروژه های درآمدی از آن بهره برداری گردد.

درحالی که شهرهای کوچک از هر حیث محروم از چنین بانک های اطلاعاتی بوده و هستند.

اینگونه اطلاعات در دسترس نه تنها به مسوولین شهری در گزارش گیری های لازم مدیریتی کمک می نماید بلکه باعث ایجاد تحلیل های منطقی نیز خواهد گردید.

متاسفانه شهرداری ها نیروهای کارآمد و متخصص کمی را در اختیار دارند و جذب نیروها در این مجموعه فرآیند صحیحی را ندارد.

افراد بر حسب نیاز جذب شهرداریها می شوند. ما می توانیم مدیریت هزینه خوبی بر روی نیروهای خود داشته باشیم که در این مورد به لحاظ عدم صدور مجوزهای لازم از استانداریها این کار صورت نمی پذیرد و جهت رفع این مشکل ارتقا سطح تخصصی کارکنان شهرداری ها یکی از الزامات است.

شهرداری ساروق


آخرین بروزرسانی ( چهارشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۵۰ )
 
امور مالی شهرداری ساروق مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط روابط عمومی - جواد نجمی   
چهارشنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۰
مجتبی چگنی کارشناس حسابداری - مسئول امور مالی شهرداری ساروق شرح وظایف امور اداری و مالی:۱-بررسی مکاتبات و مراقبت در حسن انجام امر امور اداری و تهیه گزارشات لازم پیرامون مسایل مختلف شهرداری جهت مقامات مافوق۲-نظارت در تامین احتیاجات شهرداری از لحاظ وسائل و لوازم اداری و براورد هزینه انها با همکاری واحدها و در نظر گرفتن اعتبارات مصوب۳- بررسی امکانات رفاهی،ورزشی،بیمه و بازنشتگی کارکنان۴- نظارت در تامین ارتباط…

آخرین بروزرسانی ( جمعه، ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۳ )
 
واحد اداری و مالی شهرداری ساروق مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط روابط عمومی - جواد نجمی   
یک‌شنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۰

اهم وظایف واحد اداری و مالی:

-بررسی مکاتبات و مراقبت در حسن انجام امور اداری و تهیه گزارشات لازم پیرامون مسایل مختلف شهرداری جهت مقامات مافوق.

-نظارت در تامین احتیاجات شهرداری از لحاظ وسائل و لوازم اداری و برآورد هزینه آنها با همکاری واحدها و در نظر گرفتن اعتبارات مصوب.

-بررسی امکانات رفاهی، ورزشی، بیمه و بازنشستگی کارکنان.

-نظارت در تامین ارتباط اداری شهرداری با موسسات و اشخاص اعم از حقوقی و حقیقی از لحاظ مکاتبات و مراجعات.

-تهیه گزارشهای مالی و تفریغ بودجه و تراز نامه سالانه شهرداری.

-برسی عملکرد مالی کلیه واحدهای تابعه شهرداری و مراقبت در حسن گردش امور مالی و حسابداری آنها.

-انجام تعهدات مالی در حدود اعتبارات مصوب طبق مقررات و آئین نامه مالی شهرداریها.

-نظارت در حفظ و نگهداری کلیه اموال و داراییهای شهرداری و واحدهای تابعه و نظارت بر نحوه عملکرد آنها.

-همکاری در تهیه و تنظیم بودجه، متمم و اصلاح بودجه، تفریغ بودجه با توجه به آیین نامه مالی شهرداری ها و دستورالعمل های صادره و ارائه آن به مراجع ذیربط.

-انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق و سایر وظایف مربوط به شغل.

 


جدیدترین مطالب و اخبار

تبلیغات