واحدهای شهرداری ساروق
- برنامه ریزی واحدهای حوزه شهرداری برای ایجاد و برقراری نظم و ترتیب و هماهنگی انسجام بین واحدها
- تنظیم هماهنگی و پاسخگویی جهت برنامهها، ملاقات، ارتباطات و جلسات شهردار و همچنین ابلاغ دستورات شهردار
- ابلاغ دستورات شهردار به اشخاص و واحدهای تابعه و پیگیری آنها طبق دستور
- تنظیم و ارائه پروندهها، گزارشات، نشریات و مکاتباتی که شهردار باید ملاحظه و یا امضاء نماید و اعاده آنها به مراجع ذیربط
- یادداشت و یادآوری تشکیل سمینارها، کنفرانسها، همایشها و جلسات و مهیا نمودن سوابق مربوط به اطلاع و مطالعه قبلی شهردار
- ارائه گزارش مطالب ضروری و مهم روزانه به شهردار با هماهنگی حوزههای زیرمجموعه شهردار
- پاسخگویی و راهنمایی مراجعین به حوزه شهردار
- برنامهریزی و اتخاذ تدابیر به منظور توسعه فعالیتها و امکانات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شهر
- رسیدگی و بازدید از فعالیتهای واحدهای شهرداری و ارائه گزارش از نقاط قوت و ضعف فعالیتهای واحدهای مذکور به شهردار
- رسیدگی و تحقیق درباره تخلفاتی که ضمن اجرای فعالیتهای شهرداری از طرف کارکنان شهرداری و یا اشخاص دیگر صورت میگیرد.
- تعیین و تشخیص نوع تخلف و حدود مسئولیت آن و تهیه گزارش ضمن اظهار نظر صریح برای اتخاذ تصمیم توسط مقامات ذیصلاح
- پیگیری دریافت، بررسی و پاسخگویی به انتقادات و شکایات شهروندان و ارائه راهکار انجام امور مربوط به حراست اموال، ساختمانها، ماشینآلات، تاسیسات شهرداری طبق دستورالعملهای ابلاغی
- افکارسنجی از کارکنان شهرداری و ارائه بازخورد در مورد سبک مدیریت شهرداری جهت بهرهبرداری در برنامههای ارتقاء و کارآیی منابع انسانی
- پیگیری و تنظیم لوایح دفاعی و ارائه آن به دعاوی و مراجع قانونی ذیربط و دفاع از حقوق حقه شهرداری در مراجع مذکور
- بررسی حقوقی کلیه قراردادهای مرتبط با شهرداری و اظهارنظر حقوقی
- رسیدگی به معضلات حقوقی شهرداری و اعلام نظر مشورتی در موارد ارجاعی
- پیگیری و اقدام به ثبت اراضی و املاک متعلق به شهرداری در دفاتر رسمی ثبت اسناد و املاک و تثبیت مالکیت شهرداری بر کلیه املاک و مستحدثات متعلق به شهرداری برابر مقررات و تنظیم دفاتر خاص املاک، بررسی و ارزیابی و کارشناسی اراضی و املاک مورد معامله شهرداری اعم از خرید و فروش و اجاره و استیجاره و تهیه فهرست مورد نیاز در هر طرح
- اقدام به انجام کلیه معاملات ملکی شهرداری در دفاتر اسناد رسمی
- ثبت دفاتر املاک و اراضی شهرداری و تغییرات آن طبق دستورالعملهای صادره و نگهداری آخرین اطلاعات املاک و اراضی متعلق به شهرداری
- حفظ و نگهداری اسناد و اوراق و صورتجلسات و مصوبات شورای شهر
- انجام دعوت از مقامات مسئولین مختلف جهت شرکت در جلسات شورای شهر در اجرای مصوبات و دستورالعملهای شورای مذکور
- پیگیری امور بودجه و هزینه های مربوط به اداره و گردش کار شورای شهر
– انجام امور مربوط به حراست اموال، ساختمانها، ماشین آلات، تاسیسات شهرداری طبق دستورالعمل های ابلاغی
– تهیه و ابلاغ دستور العمل های حفاظتی برای واحدهای مختلف شهرداری برای جلوگیری از بروز حوادث و اتفاقات احتمالی
– انجام امور مربوط به حفاظت پرسنلی طبق دستورلعملها و روشهای تعیین شده از مراجع ذیصلاح
– کنترل و نظارت و بررسی وضع حراستی شهرداری و تهیه گزارش مورد لزوم
– حفظ و نگهداری کلیه اوراق و اسناد و پرونده های محرمانه با توجه به مقررات مربوطه
– انجام کلیه امور محرمانه مربوط به تلکس، فاکس و بی سیم شهرداری و واحدهای تابعه شهرداری
– مطالعه و بررسی مسائل حفاظتی و امنیتی در حوزه ماموریت محوله و ارائه پیشنهادها و طرح های لازم بمنظور تامین و برقراری سیستم مناسب در زمینه حراست از پرسنل، اسناد و مدارک، اماکن و تاسیسات شهرداری
– جمع بندی، طبقه بندی و بررسی اخبار و اطلاعات مربوط به تهدیدها و خطرهای احتمالی و ارائه گزارش آن به مقام مافوق.
– مطالعه و تهیه روش ها و دستورالعمل های آموزشی ضروری برای کارکنان واحد متبوع به منظور رعایت مسائل حفاظتی و ایجاد آمادگی برای مقابله با حوادث و اتفاقات غیرمترقبه امنیتی.
– تعویض به موقع مفاتیح رمز و انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از افشای اطلاعات و اخبار طبقه بندی شده.
– پیگیری امور مربوط به صدور کارت شناسایی و تردد برای کارکنان
– بررسی و ارائه طرح ها و پیشنهادهای عملی مناسب جهت حفاظت و نگهداری پرونده ها و اسناد طبقه بندی شدهع بر اساس ضوابط و دستورالعمل های مربوطه
– پیگیری و نظارت بر امور خرید، نصب، بهره برداری و نگهداری از تجهیزات حفاظتی و امنیتی در شهرداری
– نظارت بر کلیه هزینه ها و معاملات شهرداری و نگهداری حساب هزینه ها و همچنین نظارت بر اهتبارات هزینه شده واحدها
– احصاء و بروزرسانی حسابداری قیمت تمام شده فعالیت ها و خدمات شهرداری جهت ارزیابی عملکرد و تصمیم گیری های مدیریتی
– نظارت بر انجام تعهدات مالی در حدود اعتبارات بودجه مصوب قبلی طبق مقررات مالی شهرداری ها
– تهیه برنامه عملیات مالی و هماهنگ ساختن وظایف در برنامه مذکور
– تهیه گزارش های مالی و تفریغ بودجه و ترازنامه سالانه شهرداری و بررسی و تایید آنها
– اقدامات لازم به منظور نگهداری حساب ها و هزینه و نظارت در ممیزی و رسیدگی به لیستها و اسناد هزینه
– بررسی عملکرد مالی کلیه واحدهای تابعه شهرداری و مراقبت در حسن گردش امور مالی و حسابداری آنها
– نظارت در حفظ و نگهداری کلیه اموال و دارایی های شهرداری
– اقدام در انجام تعهدات مالی در حدود و اعتبارات بودجه جاری مصوبات طبق مقررات و آیین نامه ها و دستورالعمل های مالی
– تامین کالا و ملزومات مورد نیاز واحد های تابعه شهرداری
– اقدام در کنترل و تطبیق کالاهای خریداری شده با صورت وضعیت قبوض و حوالجات انبارها
– برنامه ریزی به منظور شناسایی نقاط ضعف عملیات مرتبط با وصول عوارض و درامد در شهرداری ها
– نظارت بر تعیین و تخصیص اعتبارات و ابلاغ آنها جهت اجرا
– نظارت بر جذب بهینه اعتبارات در طرح های مصوب
– طراحی و اجرای مدل های مدیریت عملکرد جهت تخصیص بهینه اعتبارات بین طرح ها، برنامه ها و اهداف کلی برنامه های چشم انداز توسعه
– نظارت بر حسن اجرای صحیح دستورالعمل ها و بخشنامه های مربوط به بودجه در کلیه واحدهای مربوطه
– برآورد کلیه منابع درآمد بالقوه و بالفعل شهرداری و پیشنهاد نحوه تخصیص آنها به فعالیت های مختلف
- نظارت بر عملکرد ادارات تحت سرپرستی اعم از اداره فنی عمرانی ، شهرسازی، معماری و دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰۰
- نظارت و هماهنگی در امور مربوط به طرحهای عمرانی اعم از برنامههای جاری شهرداری، طرحهای عمرانی و زیربنایی
- بررسی وتعیین خطمشی و پیگیری به منظور تهیه طرحهای ترافیک و بهبود عبورومرور در شهر با توجه به تراکم و احتیاجات فعلی و آتی
- مراقبت در تشکیل کمیسیونهای فنی و ایمنی و سایر کمیسیونهای خاص حوزه تحت نظارت و پیگیری مصوبات و تصمیمات متخذه در کمیسیونهای مذکور
- کنترل و نظارت بر کار پیمانکاران و نظارت در هنگام تحویل زمین به پیمانکار
- نظارت بر اجرای کلیه طرحها وپروژههای عمرانی و انجام امور امانی
- بررسی وضع موجود معابر از نظر نوسازی وزیربنایی به منظور پیشبینی در برنامه عمرانی .
- نظارت بر تهیه طرحهای مریوط به امور فنی و ساختمانی و زیرسازی و برآورد هزینههای مربوط .
- نظارت بر تهیه طرحهای مربوط به سطح شهر اعم ازسوارهرو یا پیادهرو .
- اقدام در تدوین برنامه زمانبندی پروژهها و نظارت آنها بر اساس برنامهها و ارایه گزارش به واحدهای ذیربط
- برنامهریزی و هماهنگی در کمیسیونهای تحویل موقت و تحویل قطعی پروژهها و تعمیر و نگهداری از پروژههای عمرانی .
- نظارت بر نگهداری و نوسازی مستحداث و همچنین انجام تعمیرات ساختمانها و مستحداث و تاسیسات متعلق به شهرداری .
- تشریک مساعی ارگان ذیربط در حفظ و نگهداری آثار و ابنیه تاریخی منطقه و احیا و بازسازی مراکز فرهنگی سنتی جهت کاربردهای مورد نیاز .
- ساماندهی وزیباسازی فضاهای شهری از نظر کیفیت محیطی و انتظام بهری ، هویتبخشی اسلامی و پاسخگویی به نیازهای روانی و عاطفی شهروندان .
- اقدام به صدور پروانه ساختمان و مجوز تعمیرات و پایان کار و پاسخ استعلام در مورد املاک و پیشهوران با توجه به مقررات و دستورالعملهای شهرسازی و صنعتی در حد اختیارات تفویض شده مصوب .
- نظارت بر عملیات ساختمانی در محدوده و حریم شهر با توجه به مقررات مصوب و دستورالعملها با رعایت مقررات شهرسازی و قانون نظام مهندسی و جلوگیری از ساختوسازهای غیر مجاز و جلوگیری از سد معابر عمومی و استفاده غیرمجاز از پیادهروها .
- تعیین میزان و نحوه تخلفات انجام شده از پروانه ساختمانی یا ساختمانهای بدون پروانه توسط مالک و تکمیل و ارجاع پرونده متخلف به کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها و انجام امور دبیرخانه کمیسیون مربوطه .
- بررسی و ارزیابی و کارشناسی اراضی و املاک مورد معامله شهرداری اعم از خرید و فروش و اجاره و استیجاره و تهیه فهرست مورد نیاز در هر طرح .
- جلوگیری از توسعه بیرویه شهر .
- پیگیری و همکاری با دستگاههای مرتبط در تهیه طرحهای توسعه شهری .
- جمعآوری و تحلیل آمار و اطلاعات کلیه پروژههای عمرانی و شهرسازی .
- تهیه گزارش عملکرد در مقاطع شش ماهه از وظایف محوله و ارائه به شهردار .
- انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق .
– برنامه ریزی در جهت توسعه و نگهداری بوستان ها و فضای سبز شهری
– انجام تحقیقات و اقدام در جهت کاشت و نگهداری گونه های مناسب گل و گیاه سازگار با شرایط اقلیمی منطقه
– برنامه ریزی بمنظور تامین و نگهداری تاسیسات مناسب برقی و مکانیکی لازم برای توسعه و نگهداری پارک ها و فضای سبز شهر
– برنامه ریزی و اقدام در جهت نصب و بهره برداری سیستم آبیاری مناسب و بهینه در بخش پارک ها و فضای سبز شهری
– برنامه ریزی و هماهنگی جمع آوری و بازیافت پسماند شهری
– تهیه و بروزرسانی طرح جامع مدیریت پسماند شهر
– نظارت و ارزیابی پیمانکاران و مجریان طرح پسماند
– نظارت و اقدام در جهت توسعه و نگهداری بوستان ها و فضای سبز شهری
– نظارت بر تامین و نگهداری تاسیسات مناسب برقی و مکانیکی لازم برای توسعه و نگهداری پارک ها و فضای سبز شهر
– نظارت بر حسن انجام کار پیمانکاران نگهداری و بهسازی فضای سبز
– اقدام در جهت نصب و بهره برداری سیستم آبیاری مناسب و بهینه در بخش پارک ها و فضای سبز شهری
– مطالعه و طراحی الگوهای زیباسازی شهر با لحاظ قرادادن هویت و معماری تاریخی و بومی با همکاری اداره شهرسازی و معماری
– برنامه ریزی و اجرای المان های شهری، طرح های زیباسازی و نورپردازی و نظارت بر حفظ و نگهداری آنها
– برنامه ریزی، ساماندهی و نظارت بر مشاغل و صنوف آلاینده
– برنامه ریزی، ساماندهی و نظارت بر میادین میوه و تره بار شهر
– برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر بمنظور فضاسازی در سطح شهر برای اسکان مناسب مشاغل، صنوف و میادین میوه و تره بار با هماهنگی اداره شهرسازی و معماری شهرداری
– نظارت بر بهداشت محیط و کنترل کیفیت بازارچه ها، مشاغل و کیوسک های شهر تاکستان
– برنامه ریزی و نظارت بر عمران، بهسازی ساختمان و تاسیسات و فضای سبز آرامستان های تحت نظارت سازمان
– تعمیر و نگهداری و توسعه تاسیسات آرامستان های تحت نظارت شهرداری
– سیاستگذاری، برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر تامین و توسعه خدمات شهری مورد نیاز شهروندان
– برنامه ریزی و نظارت بر حفظ و بهبود محیط زیست شهر
– سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت بر نظافت و بهداشت محیط شهر
– سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت بر رفع تخلفات شهری
– برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم بمنظور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهر
– سیاستگذاری، برنامه ریزی، نظارت بر پیشگیری، کاهش و رفع تخلفات شهری
– نظارت بر عملکرد ستادهای رفع سد معبر، ساخت و سازیهای غیرمجاز، متکدیان و تصرف های غیرمجاز
– پیگیری امور حقوقی و قضایی تخلفات شهری شامل طرح های دعاوی، مراجعه به دادسرا و دادگستری و هماهنگی با نیروی انتظامی
– پیگیری امور اجرائیات شهرداری
– سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت بر امور خدمات شهری
– تدوین ضوابط واگذاری امور خدمات شهری به پیمانکاران و نظارت بر حسن اجرای آن ها
– نظارت بر حسن اجرای وظایف حوزه های خدمات شهری شهرداری
خلاصه شرح وظایف واحد امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری :
– تعیین اهداف سیاستها و تعیین راهبردها و خط مشی های مربوط به امور اجتماعی و فرهنگی شهر با توجه به ویژگی های خاص منظقه ای و محلی
– انجام مطالعات و بررسی های لازم در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری در جهت ارایه طرح ها و برنامه های مورد نیاز برای توسعه فرهنگی
– انجام اقدامات لازم در جهت اداره بهینه اماکن فرهنگی، ورزشی، مذهبی و آموزشی همچون فرهنگسراها، کتابخانه ها، خانه های فرهنگی، سینما و…
– توانمندسازی و ترغیب جوانان و نوجوانان در عرصه مشارکت در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی
– تلاش در جهت حفظ و نگهداری از آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگ و گردشگری
– همکاری و حمایت از سازمانهای غیردولتی (NGO) و جلب مشارکت آنها در راستای اهداف و وظایف شهرداری
– انجام سایر وظا یف محوله طبق دستور مافوق و سایر وظایف مربوط به شغل
مدیریت امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی:
– شناسایی، همفکری و همکاری با انجمن ها، مؤسسات عمومی و خیریه، تشکیلات غیر دولتی و سایر مؤسسات مشابه در جهت نهادینه کردن فعالیت های آنها به منظور کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی
– برنامه ریزی جهت استفاده بهینه از توانمندی ها و امکانات و نیروهای انسانی مجموعه ها و اماکن ورزشی و تفریحی
– تهیه و اجرای برنامه های متنوع در جهت ترویج ورزش های همگانی
– همکاری و حمایت از سازمانهای غیردولتی (NGO) و جلب مشارکت آنها در زمینه اهداف و وظا یف شهرداری
– اجرای طرح ها و برنامه های لازم در جهت جلب مشارکت جوانان و نوجوانان در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی
– انجام سایر وظا یف محوله طبق دستور مافوق و سایر وظایف مربوط به شغل
مدیریت امور فرهنگی و هنری:
– ارایه طرح و برنامه در رابطه با ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی، علمی، هنری جدید متناسب با نیازهای جامعه شهری نظیر کتابخانه های عمومی، فرهنگسراها، خانه های فرهنگ، ورزشگاه ها، تالارها و اردوگاه های جمع آوری و حمایتی آسیب دیدگان اجتماعی به واحد فرهنگی و اجتماعی شهرداری
– اجرای برنامه های فرهنگی و هنری ویژه مناسبتها و مراسمات، جشنواره ها و همایش ای فرهنگی
– تهیه و اجرای برنامه های فرهنگی در جهت غنی سازی اوقات فراغت شهروندان
– انجام سایر وظا یف محوله طبق دستور مافوق و سایر وظایف مربوط به شغل
شرح وظایف مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی:
۱-شرکت در عملیات امداد و نجات سوانح و اطفاء حریق .
۲-شرکت در آموزش ضمن خدمت به منظور بالا بردن اطلاعات فنی ، حرفه ای .
۳-استفاده از وسایل و تجهیزات استحفاظی و ایمنی فردی در محل حادثه و حریق .
۴-استفاده از لباس فرم و نصب پلاک سینه و درجات و علائم منطبق با سمت توأم با نظافت کامل .
۵-شرکت در ورزش عمومی و دسته جمعی بمنظور حفظ قوت بدنی و تندرستی لازم برای انجام وظایف .
۶-آشنایی کامل با موتور پمپ ها ، کف ساز ها یا پودرپاش ها ، مانیتورها و سایر تجهیزات و ابزار .
۷-حسن استفاده از تجهیزات و ابزار قطعات و وسایل و ماشین آلات و مراقبت در نگهداری از آن .
۸-انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق .